Sebeb-i Telif


Başkalarının aşkıyla başlıyor hayatımız 
Yaprakla yağmurun aşkı meselâ 
Kim olsa serpilen coşturuyor bizi 
İmreniyoruz başkalarının mahvına. 
Yağmur mahvoluyor çarparak 
Kendini parçalıyor mâşukunun açılan kıvrımında 
Yaprak dirimle irkiliyor nazlı ve mağrur 
Silkiniyor vuran her damlayla. 

Başkalarının aşkıyla başlıyor hayatımız 
Bakıp başkasının başkayla kurduğu bağlantıya 
Aşka dair diyoruz ilk anı bu olmalı 
İlk önce damarlarımızda duyuyoruz çağıltısını 
Uzak iklimlerin 
Kokusu gitmediğimiz şehirlerin önceden 
Bir baş dönmesiyle kabarıyor hafızamızda 
Sonra ayrılıklar düşüne dalıyoruz: 
Bize ait olan ne kadar uzakta! 

Başkalarının aşkıyla başlıyor hayatımız 
Başkalarının düşünceleriyle değil. 
“Üstümde yıldızlı gök” demişti Königsberg’li*** 
“İçerimde ahlâk yasası”. 
Yasa mı? Kimin için? Neyi berkitir yasa? 
İster gözünü oğuştur,istersen tetiği çek 
İdam mangasındasın içinde yasa varsa. 
Girmem,girmedim mangalara 
Yer etmedi adalet duygusu 
İçimde benim 
Çünkü ben 
Ömrümce adle boyun eğdim. 
Yıldızlı gökten bana soracak olursanız 
Kösnüdüm ona karşı 
Onu hep altımda istedim. 

Başkalarının aşkıyla başlıyor hayatımız 
Ve devam ediyor başkalarının hınçlarıyla 
Düşmanı gösteriyorlar,ona saldırıyoruz 
Siz gidin artık 
Düşman dağıldı dedikleri bir anda 
Anlaşılıyor 
Baştan beri bütün yenik düşenlerle 
Aynı kışlaktaymışız 
İncecik yas dumanı herkese ulaşıyor 
Sevinç günlerine hürya doluştuğumuzda 
Tek başınayız. 

Diyorum hepimizin bir gizli adı olsa gerek 
Belki çocuk ve ihtiyar,belki kadın ve erkek 
Hepimiz,herbirimiz gizli bir isimle adaşız 
Yoksa şimdiye kadar hesapların tutması lâzımdı 
Hayatımıza kendi adımızla başlardık 
Bilmediğimiz bu isim,hesaptaki bu açık 
Belki dilimi çözer,aşkımı başlatırım 
Aşk yazılmamış olsa bile adımın üzerine 
Adımı aşkın üstüne kendim yazarım.